CZĘŚĆ 1 – OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH A COVID-19
1. Ochrona danych osobowych – wprowadzenie.
2. Podstawy ochrony danych osobowych w pracy zdalnej.
3. COVID -19 – akty prawne mające wpływ na funkcjonowanie uczelni.
4. Jak weryfikować tożsamość interesantów w toku pracy zdalnej.
5. Szczególne kategorie danych osobowych i zasady ich przetwarzania na przykładzie przetwarzania danych dot. stanu zdrowia pracowników i interesantów w kontekście prewencji związanej
z rozwojem epidemii.
Wzór: Klauzula informacyjna dot. danych kontaktowych osób pracujących/odwiedzających uczelnię.
6. Dokumentacja ochrony danych osobowych na uczelni – upoważnianie pracowników.
7. Wprowadzenie pracy zdalnej na uczelni.
8. Zasady postępowania z danymi przez pracowników podczas pracy zdalnej.
9. Zasady kontaktowania się i weryfikowania pracy pracowników w toku pracy zdalnej.
10. Zasady weryfikacji i reagowania w razie wykrycia ryzyka związanego z zagrożeniem epidemicznym.
CZEŚĆ 2 – JAK BEZPIECZNIE PRACOWAĆ Z DOMU.
1. Wykorzystania komputera służbowego poza uczelnią.
2. Korzystanie z komputera prywatnego w toku pracy zdalnej.
3. Zasady wykorzystywania poczty służbowej oraz dostępu do systemów informatycznych uczelni
w toku pracy zdalnej.
4. Jak zapewnić poufność i bezpieczeństwo informacji w warunkach domowych.
CZĘŚĆ 3 – OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – A PROCES DYDAKTYCZNY.
1. Nauczanie zdalne a nauczanie hybrydowe – różnice w zasadach przetwarzania danych.
2. Programy do nauczania zdalnego – na co zwrócić uwagę.
3. Regulamin nauczania zdalnego i jego wprowadzenie.
4. Nagranie wykładów z wizerunkiem wykładowcy – warunki, miejsce i czas udostępnienia.
5. Udostępnianie materiałów dydaktycznych do nauczania zdalnego a ochrona wizerunku wykładowcy.
6. Sposoby weryfikacji obecności studentów – zgodne z zasadami ochrony danych osobowych.
7. Przeprowadzanie egzaminów – weryfikacja tożsamości studentów, nagrywania – a zasady ochrony danych osobowych.
8. Sposoby reagowania na incydenty związane z realizacją procesu dydaktycznego (wyciek danych, udostępnianie prywatnych zdjęć na czacie wykładowym).
CZEŚĆ 4– ZAGROŻENIA ZWIĄZANE ZE ZDALNYM NAUCZANIEM I SPOSOBY ZAPOBIEGANIA.
1. Próby oszustw telefonicznych i email.
2. Podszywanie się pod inne osoby w toku komunikacji z uczelnią.
3. Oszustwa w trakcie egzaminów i sposoby służące ich zapobieganiu.
4. Wycieki danych – sposoby reagowania na incydenty.
CZĘŚĆ 5 – CASE STUDIES
1. Wyciek danych email.
2. Przetwarzanie danych studentów na prywatnej poczcie.
3. Udostępnienie prywatnych informacji przez studentów podczas wykładu.
CZĘŚĆ 6 – PODSUMOWANIE
SESJA PYTAŃ
Seminarium odbędzie się w dniu 16 grudnia 2020 roku w godz. 09.00 – 14.00
Do zajęć używamy aplikacji Google-meet. Po otrzymaniu zgłoszenia – najpóźniej na dzień przed seminarium – przesyłamy dane do logowania.
Koszt udziału w seminarium jednej osoby wynosi 615 zł (zw). Uczestnicy otrzymają materiały autorskie oraz zaświadczenia o ukończeniu seminarium.
Zgłoszenia przyjmujemy telefonicznie: (22) 826-97-97, 826-73-44 oraz e-mailem: asipk@asipk.com.pl, szkolenia@asipk.com.pl